هارد دیسک

مقایسه رنگ های هارد دیسک وسترن دیجیتال با یکدیگر

مقایسه رنگ های هارد وسترن دیجیتال

مقایسه رنگ های هارد دیسک وسترن دیجیتال با یکدیگر را در این مقاله شرح خواهیم داد، اکثر افراد به موضوع به سخت افزار کامپیوتر علاقه مند بوده و از محصولات وسترن دیجیتال استفاده کرده و در موردشان اطلاعاتی دارند. وسترن دیجیتال یکی از بهترین شرکت‌های تولید کننده انواع حافظه ذخیره‌سازی است.

وسترن دیجیتال، هاردهای خود را با توجه به مشخصات و امکاناتی که دارند در رنگ‌های آبی، قرمز، مشکی، سبز، بنفش و طلایی روانه بازار می‌کند. همانطور که می‌دانید انواع رنگ‌بندی‌ها ویژگی‌های مختلفی از هارد درایو را مشخص می‌سازند.

هارد آبی وسترن دیجیتال

مقایسه رنگ های هارد دیسک وسترن دیجیتال با یکدیگر

نسخه آبی رنگ حافظه ذخیره‌سازی وسترن برای استفاده جهت کامپیوترهای خانگی یا به اصطلاح دسکتاپ تولید شده‌ و مصرف معمولی دارند. از ویژگی‌های مثبت هارد آبی وسترن از حافظه‌ها استفاده برای مصارف طولانی مدت است. درواقع کاربران جهت مصارف عادی به دنبال حافظه‌ای هستند که به‌صورت بلندمدت از آن استفاده کنند و با توجه به نوع مصرفشان به هاردی با ویژگی‌های خاص نیاز ندارند. نسخه آبی رنگ این هاردها اصولا در بین حافظه‌های 256 گیگابایتی تا 6 ترابایتی به بازار عرضه می‌شوند. برای خرید انواع هارد اینترنال وسترن دیجیتال با کارشناسان فروشگاه جهان سرویس تماس بگیرید.

هاردهای آبی وسترن از نظر سرعت دورانی در دو مدل 5400 دور بر دقیقه و 7200 دور بر دقیقه به بازار عرضه می‌شوند. مدل 5400 RPM نهایت در ظرفیت 6 ترابایت و مدل 7200 RPM نیز نهایت در ظرفیت 2 ترابایتی روانه بازار می‌شود.

هارد قرمز وسترن دیجیتال

هارد قرمز وسترن دیجیتال

به‌منظور مقایسه رنگ‌های هارد وسترن دیجیتال، رنگ قرمز هارد وسترن برای سیستم‌های NAS و RAID تولید شده و مناسب کسب و کارهای کوچک است. NAS مخفف حافظه متصل به شبکه است. این مدل از سیستم‌ها همانطور که از نامشان مشخص است مناسب شبکه‌های کوچک محلی هستند که کسب و کارها برای دسترسی اعضای شرکت به اطلاعات و فایل‌ها از آن استفاده می‌کنند. درواقع به چنین سیستم‌هایی باید با دید فضای ابری محلی نگاه شود.

RAID در طرف دیگر مخفف آرایه چندگانه دیسک‌های مستقل است. فرض کنید به فضای بسیاری از حافظه نیاز دارید، برای راحتی کار مشتریان، سازندگان حافظه‌های ذخیره‌سازی از فناوری RAID استفاده کرده‌اند تا امکان اتصال هاردها به یکدیگر وجود داشته باشد و از تمامی این هارد درایوها به‌صورت حافظه‌ای یکپارچه استفاده شود.

دلیل دیگری که هاردهای قرمز وسترن را از آبی مجزا می‌سازد این است که هاردهای قرمز مناسب کسب و کارها هستند. یعنی آن‌ها به‌صورت تمام وقت طول هفته می‌توان استفاده کرد و کارمندان شرکت هم هر زمان که خواستند به اطلاعات هاردها دسترسی لحظه‌ای داشته باشند.

با مقایسه رنگ های هارد دیسک وسترن دیجیتال با یکدیگر متوجه می‌شویم که این نوع مصرف متناسب با ویژگی‌های هاردهای آبی رنگ نیست و توان ارائه چنین عملکردی را ندارند. هاردهای قرمز وسترن دیجیتال تا سقف 18 ترابایت می‌رسند.

هارد سبز وسترن دیجیتال

هارد سبز وسترن دیجیتال

هدف اصلی هاردهای سبز رنگ وسترن دیجیتال، مصرف کمتر انرژی بود. این نوع از هاردها برای اهدافی مثل تهیه فایل پشتیبان یا مصرف عادی ساخته شدند. تمایل بیشتر کاربران به سمت مدل‌های آبی رنگ حافظه‌های وسترن دیجیتال سبب شد تا تولید مدل‌های سبز رنگ متوقف شود.

هارد دیسک مشکی وسترن دیجیتال

هارد مشکی وسترن دیجیتال

هاردهای مشکی وسترن دیجیتال برای افرادی که تمایل به عملکرد به مراتب بهتر نسبت به مدل‌های آبی رنگ دارند تولید شده است. درواقع کسانی که کارهای سنگین گرافیکی انجام می‌دهند بیشتر سراغ هاردهای مشکی رنگ وسترن دیجیتال می‌روند. با اینکه در حال حاضر حافظه‌های SSD قابل خریداری هستند، همچنان گیمرها به دلیل ارزان‌تر بودن به دنبال خرید هاردهای مشکی رنگ وسترن هستند که منطقی هم به نظر می‌رسد.

به‌منظور مقایسه رنگ های هارد دیسک وسترن دیجیتال با یکدیگر برخلاف هاردهای آبی رنگ که حافظه کش 64 مگابایتی دارند، مدل‌های مشکی رنگ از حافظه کش 128 مگابایتی استفاده می‌کنند. همچنین تمامی هاردهای مشکی از سرعت دورانی 7200 RPM استفاده می‌کنند که تنها برخی از مدل‌های آبی از چنین سرعتی برخوردار هستند. درواقع اگر به دنبال هاردی هستید که سرعت بالاتر، عمر بیشتر و عملکرد بهتری داشته باشد هاردهای مشکی وسترن متناسب با نیازتان هستند. مقاله تاریخچه هارد وسترن دیجیتال را از طریق بلاگ فروشگاه جهان سرویس می‌توانید مطالعه کنید.

هارد بنفش وسترن دیجیتال

هارد بنفش وسترن دیجیتال

برای مقایسه رنگ‌های هارد وسترن دیجیتال، هاردهای بنفش وسترن دیجیتال برای اتصال به دوربین‌های نظارتی تولید شده‌اند. برخی از ویژگی‌های هاردهای بنفش وسترن شبیه به هاردهای قرمز رنگ است. درواقع هر دو برای استفاده مداوم طول هفته ساخته شده‌اند که بصورت 24 ساعت در 7 روز هفته کار کنند.

این نوع هاردها داده‌های ضبط شده توسط دوربین‌های نظارتی را ذخیره می‌کنند. با این حساب باید ظرفیت بالایی داشته باشند، تفاوت اصلی با مدل‌های قرمز رنگ در تفاوت استفاده است. هاردهای بنفش بیشتر برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌شوند.

بنابراین حالت نوشتن داده یا Writing در اولویت قرار می‌گیرد. هاردهای قرمز رنگ به‌صورت لحظه‌ای توسط اعضای کسب و کار در حال استفاده هستند و در کنار نوشتن اطلاعات، در خواندن داده‌ها نیز سرعت مناسبی دارند. این مدل از هاردها از سیستم‌های NAS و RAID پشتیبانی می‌کنند. برای خرید هارد 8 ترابایت وسترن دیجیتال با کارشناسان جهان سرویس تماس بگیرید.

هارد طلایی وسترن دیجیتال

هارد طلایی وسترن دیجیتال

انواع هارد طلایی وسترن دیجیتال را می‌توان بهترین گزینه برای دیتاسنترها دانست. سرعت دورانی این هاردها به 7200 دور بر دقیقه می‌رسد و از حداکثر ظرفیت 10 ترابایتی برخوردار هستند. حافظه کش با دو ظرفیت 128 و 256 مگابایتی برای این نوع هارد در نظر گرفته شده است. کاربران با توجه به نیاز خود از نوع مناسب آن استفاده می‌کنند.

در مقایسه رنگ های هارد دیسک وسترن دیجیتال با یکدیگر باید گفت یکی از ویژگی‌های مثبت هاردهای طلایی رنگ، کنترل دمای تولید شده است. نوع ساختشان نیز باعث می‌شود با سرورهای مختلف سازگار باشند. این هاردها هم امکان استفاده به‌صورت 24 ساعت از 7 روز هفته را دارند و می‌توانند بار کاری تا سقف 550 ترابایت را تحمل کنند.

تفاوت هاردهای وسترن دیجیتال

هارد قرمز وسترن دیجیتال (WD Red HDD): این رنگ از هاردهای وسترن برای سیستم‌های NAS و RAID استفاده می‌شوند.

آبی وسترن دیجیتال (WD Blue HDD): هاردهای آبی وسترن برای مصارف خانگی تولید شده‌اند، عملکرد متوسطی داشته و کم مصرف هستند.

سبز وسترن دیجیتال (WD Green HDD): نسخه‌ای از هاردها با رنگ سبز است که البته به مراتب کمتر انرژی مصرف می‌کند، اما به دلیل استقبال کم، دیگر تولید نمی‌شود.

مشکی وسترن دیجیتال (WD Black HDD): هارد مشکی وسترن با عملکرد بسیار مناسب نسبت به مدل‌های آبی رنگ و برای تجربه بهتر بازی‌ها یا انجام امور سنگین استفاده می‌شود که نیاز به سرعت بالای بارگذاری اطلاعات دارند.

بنفش وسترن دیجیتال (WD Purple HDD): هاردهای بنفش وسترن برای ذخیره‌سازی اطلاعات دوربین‌های نظارتی تولید شده‌اند.

طلایی وسترن دیجیتال (WD Gold HDD): این رنگ از هاردهای طلایی وسترن برای استفاده جهت دیتاسنترها ساخته شده‌اند.

در صورت هر سوالی در زمینه خرید انواع هاردهای وسترن حتما از بخش نظرات با کارشناسان جهان سرویس در میان بگذارید. برای آشنایی با شرکت وسترن دیجیتال مقاله مربوطه آن را مطالعه کنید.

پرسش متداول مقایسه رنگ های هارد دیسک وسترن دیجیتال با یکدیگر

در ادامه مطلب پرسش‌های متداول درباره مقایسه رنگ‌های هارد وسترن دیجیتال را شرح خواهیم داد>

کدام مدل از هارد وسترن دیجیتال برای گیمینگ یا تجربه بازی کامپیوتری بهتر است؟

نوع هارد مشکی وسترن دیجیتال برای بازی کامپیوتری مناسب‌تر است.

کدام مدل از هارد وسترن دیجیتال را برای مصارف خانگی بخریم؟

برای مصارف خانگی هارد آبی رنگ وسترن دیجیتال مناسب است.

تفاوت هارد قرمز و بنفش وسترن دیجیتال در چیست؟

هارد قرمز وسترن جهت ایجاد فضای ابری به‌صورت شبکه محلی بکار می‌رود، از هارد بنفش برای دوربین‌های نظارتی استفاده می‌شود.

درباره پیمان رسولی

پیمان رسولی هستم متخصص سئو(سئوکار) هستم و 5 سال در حوزه سئو و طراحی سایت مشغول به کارم با ابزار ها و نرم افزار های مربوط به سئو کار کردم با زبان های html ,CSS, js کار کردم و 1 سال به صورت فرانت اند کار کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *